doc. dr. sc. Aleksandra Mindoljević Drakulić
- Detalji
- Objavljeno Ponedjeljak, 01 Veljača 2016 09:23
doc. dr. sc. Aleksandra Mindoljević Drakulić, psiholog, psihoterapeut.
Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Centar za obrazovanje nastavnika
Elektronička pošta: Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite.
Životopis
Aleksandra Mindoljević Drakulić radi kao sveučilišni nastavnik na Filozofskom fakultetu u Zagrebu u Centru za obrazovanje nastavnika.
Nositeljica je kolegija: “Psihodrama” u sklopu Sveučilišta u Zagrebu te kolegija “Iskustva u radu s grupama” specijalističkog postdiplomskog studija iz dramske pedagogije na Učiteljskom fakultetu u Zagrebu.
Godine 2012.obranilaje disertacijunaMedicinskomfakultetuuOsijeku; godine 2002. obranilajeznanstvenimagistarski rad na Medicinskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu; a 1994. diplomirala je na Filozofskom fakultetu-Odsjeka za psihologiju Sveučilišta u Zagrebu
Od 2009. do 2016. radila je na Učiteljskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu, na Katedri za psihologiju te na Odsjeku za obrazovne studije. Redovitim i izvanrednim studentima Učiteljskog fakulteta predavala je kolegije “Razvojna psihologija”, “Primijenjena razvojna psihologija” i “Psihodrama”; studentima Prirodoslovnomatematičkog fakulteta i Kineziološkog fakulteta u Zagrebu predavala je kolegij “Komunikacija u odgoju i obrazovanju”, a u okviru pedagoško-pishološke izobrazbe na Učiteljskom fakultetu držala je nastavu iz “Razvojne psihologije” i “Psihologije komunikacije”.
Od 2007. do 2009. godine bila je stručna suradnica – psiholog u O.Š. A. B. Šimića u Zagrebu. Od 1997. do 2006. radila je kao znanstveni novak i asistentica na Medicinskom fakultetu i Klinici za psihološku medicinu KBC Zagreb. Sstudentima Medicinskog fakulteta u Zagrebu držala je vježbe i seminare na kolegiju “Psihološka medicina” te je sudjelovala u poslijediplomskoj nastavi Medicinskog fakuleta iz područja psihotraume i psihoterapije. Od 1995. do 1996. bila je stručna suradnica - psiholog u Prvoj osnovnoj školi Dugave u Zagrebu.
Tijekom profesionalne karijere psihologinja A. Mindoljević Drakulić stekla je zvanje certificiranog psihoterapeuta završivši nekoliko psihoterapijskih subspecijalizacija: 1. petogodišnju trajnu stručnu psihoterapijsku izobrazbu iz scenske psihoterapije - psihodrame (nositelj izobrazbe: Institut za psihodramu Beograd, 2009.); 2. petogodišnju trajnu stručnu psihoterapijsku izobrazbu iz obiteljske i partnerske psihoterapije (nositelj izobrazbe: KBC Zagreb i Medicinski fakultet Zagreb, 2002.) te 3. jednogodišnju pripremnu izobrazbu iz grupne analize (nositelji izobrazbe: Institut za grupnu analizu Zagreb i Klinika za psihološku medicinu KBC Zagreb, 2000.).
Godine 2013. Aleksandra Mindoljević Drakulić dobitnica je društvenog priznanja Hrvatskog psihološkog društva "Marulić: Fiat Psychologia" za osobito vrijedan prinos razvitku i promicanju primijenjene psihologije u Hrvatskoj, a 2015. je dobitnica psihologijske nagrade “Zoran Bujas” za najbolju stručnu knjigu godine (za sveučilišni priručnik “Suicid: fenomenologija i psihodinamika”).
Cjelovit prikaz radova na stranicama Hrvatske bibliografske baze: http://bib.irb.hr/lista-radova?autor=251284
Osobna stranica: www.aleksandra-mindoljevic-drakulic.info
prof. dr. sc. Mirjana Šagud
- Detalji
- Objavljeno Utorak, 02 Prosinac 2014 08:58
Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Elektronička pošta:
Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite.
Životopis:
Mirjana Šagud rođena je 24. studenoga 1957. godine u Čakovcu gdje je završila osnovnu školu, gimnaziju i Pedagošku akademiju. Godine l982. diplomirala je na Odsjeku za pedagogiju Filozofskog fakulteta u Zagrebu studij pedagogije. Na istom fakultetu magistrirala je godine l991. iz područja pedagogije, obranom magistarskog rada pod nazivom “Postupci odgajatelja u razvijanju i bogaćenju simboličke igre”. Doktorirala je 3. svibnja 2006. godine disertacijom “Odgajatelj kao refleksivni praktičar”. Od l982. godine radila je kao znanstveni asistent pri Pedagogijskim znanostima Filozofskog fakulteta, a od 1998. godine na Visokoj učiteljskoj školi u Petrinji gdje je bila na dužnosti dekanice. Od 2001. godine predsjednica je Državnog povjerenstava za polaganje stručnih ispita odgojitelja. Od 2008. godine zaposlena je na Odsjeku za pedagogiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu. 23. rujna 2013. godine izabrana je u znanstveno zvanje višeg znanstvenog suradnika te u znanstveno-nastavno zvanje izvanrednog profesora. Od 2006. godine suradnica je na znanstvenom projektu “Nove paradigme ranog odgoja”, a od 2013. godine na bilateralnom znanstvenom projektu “Interkulturalni pristup integraciji Roma: Hrvatska-Crna Gora”. Voditeljica je akcijskih istraživanja usmjerenih na unapređivanje prakse u nekoliko zagrebačkih dječjih vrtića. Autorica je dviju znanstvenih knjiga – “Odgajatelj u dječjoj igri” i “Odgajatelj kao refleksivni praktičar”, tridesetak znanstvenih radova u časopisima i zbornicima sa stručno-znanstvenih skupova, te više desetaka stručnih radova. Aktivno je sudjelovala na mnogim domaćim i međunarodnim stručno-znanstvenim skupovima i održala brojna predavanja. Voditeljica katedre za predškolsku pedagogiju Odsjeka za pedagogiju.
Bibliografija:
Autorske knjige
1. Šagud, Mirjana.
Odgajatelj kao refleksivni praktičar .
Petrinja : Visoka učiteljska škola Petrinja, 2006 (monografija).
2. Šagud, Mirjana.
Odgajatelj u dječjoj igri .
Zagreb : Školske novine, 2002 (monografija).
Poglavlja u knjizi
1. Šagud, Mirjana.
Profesionalizam odgajatelja – temeljni čimbenik u mijenjanju kulture predškolske ustanove // Pedagogija i kultura / Hrvatić, Neven ; Klapan, Anita (ur.).
Pitomača : Hrvatsko pedagogijsko društvo, 2013. Str. 281-289.
2. Šagud, Mirjana; Jurčević-Lozančić, Anka.
Značaj kritičke refleksije i samorefleksije za istraživanje i unapređivanje pedagoške prakse // Prema kulturi (samo)vrednovanja ustanove ranog i predškolskog odgoja: izazov za promjene / Ljubetić, Maja ; Mendeš, Branimir (ur.).
Split : Nomen Nostrum Mudnić d.o.o, 2012. Str. 138-145.
3. Šagud, Mirjana; Jurčević-Lozančić, Anka.
Autonomija odgajatelja i razvoj njegovih kompetencija // Suvremeni tokovi u ranom odgoju / Pehlić, Izet ; Vejo, Edina ; Hasanagić, Anela (ur.).
Zenica : Islamski pedagoški fakultet Univerziteta u Zenici, 2012. Str. 463-476.
4. Šagud, Mirjana.
Profesionalno usavršavanje i razvoj odgajatelja // Nove paradigme ranog odgoja / Maleš, Dubravka (ur.).
Zagreb : Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zavod za pedagogiju, 2011. Str. 267-291.
5. Šagud, Mirjana; Kermeci, Marinela.
Integriranje pedagogijske teorije u kompleksno područje prakse // Interdisciplinarni pristup učenju - put ka kvalitetnijem obrazovanju djeteta / Vujičić, Lidija ; Matjaž, Duh (ur.).
Rijeka : Grafika Zambelli, 2009. Str. 235-244.
6. Šagud, Mirjana.
Preparing Kindergarten Teachers for the Complex Field of Education // Teacher of 21st century: Quality Education for Quality Teaching / Žogla, Irē na (ur.).
Riga : University of Latvia Press, 2008. Str. 169-175.
Znanstveni radovi u drugim časopisima
1. Šagud, Mirjana; Petrović Sočo, Biserka.
Playing - Medium for Understanding, Interpreting and Transforming Immediate Reality. // Croatian Journal of Education (1848-5650) 16 (2014), S.I. ; 279-289. 16 (2014) ; 1-316 (pregledni rad, znanstveni).
2. Šagud, Mirjana.
Inicijalno obrazovanje odgajatelja i profesionalni razvoj. // Pedagogijska istraživanja. 8 (2011) , 2; 259-269 (članak, znanstveni).
3. Slunjski, Edita; Šagud, Mirjana; Brajša-Žganec, Andreja.
Kompetencije odgajatelja u vrtiću - organizaciji koja uči. // Pedagogijska istraživanja. 3 (2006) , 1; 45-59 (članak, znanstveni).
4. Petrović-Sočo, Biserka; Slunjski, Edita; Šagud, Mirjana.
Nova paradigma učenja - nove uloge odgojitelja u odgojno-obrazovnom procesu. // Zbornik Učiteljske akademije u Zagrebu. 7 (2005) , 2 (10); 315-327 (pregledni rad, znanstveni).
Ostali radovi u drugim časopisima
1. Šagud, Mirjana.
INTERAKTIVNO SAGLEDAVANJE PROFESIONALNE, STRUČNE I OSOBNE AUTONOMIJE ODGAJATELJA. // Zrno : časopis za obitelj, vrtić i školu. 107-108 (133-134) (2013) ; 6-7 (članak, stručni).
2. Šagud, Mirjana.
Profesionalni razvoj odgajatelja i suvremeni kurikulum djece rane i predškolske dobi. // Zrno : časopis za obitelj, vrtić i školu. 21/22 (2011) , 93-94; 16-17 (članak, stručni).
3. Šagud, Mirjana.
Pedagog u građenju i razvijanju kurikuluma. // Zrno : časopis za obitelj, vrtić i školu. 90-91 (2010) ; 12-14 (članak, ostalo).
4. Šagud, Mirjana; Petrović-Sočo, Biserka.
Simbolička igra predškolskog djeteta u institucijskom kontekstu. // Napredak : časopis za pedagogijsku teoriju i praksu. 142 (2001) , 1; 61-70 (pregledni rad, ostalo).
5. Šagud, Mirjana; Petrović-Sočo, Biserka.
Integrirani metodički pristup učenju predškolskoga djeteta. // Zbornik Učiteljske akademije u Zagrebu. 2 (2000) ; 75-83 (članak, stručni).
Radovi u postupku objavljivanja
1. Šagud, Mirjana; Petrović-Sočo, Biserka.
Igra - medij razumijevanja, interpretacije i transformacije neposredne stvarnosti. // Hrvatski časopis za odgoj i obrazovanje. (2013) (prihvaćen za objavljivanje).
Plenarna izlaganja
1. Šagud, Mirjana; Lešin, Gordana.
Istraživački aspekt profesionalnog identiteta odgajatelja // EDUvision 2014 / Mojca Orel (ur.).
Ljubljana : EDUvision, 2014. 295-303 (plenarno predavanje,međunarodna recenzija,objavljeni rad,znanstveni).
2. Petrović-Sočo, Biserka; Šagud, Mirjana.
Akcijsko istraživanje-kontinuirano mijenjanje i zajedničko izgrađivanje kurikula // Prema novom kurikulumu u odgoju i obrazovanju, zbornik radova s međunarodnoga znanstveno-stručnog skupa Prema novom kurikulumu u odgoju i obrazovanju2005. / Ante Murn, Diana Nenadić-Bilan, Robert Bacalja, Mirna Klarin (ur.).
Zadar : Sveučilište u Zadru, Odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja predškolske djece, 2007. 93-102 (plenarno predavanje,međunarodna recenzija,objavljeni rad,znanstveni).
Objavljena pozvana predavanja na skupovima
1. Šagud, Mirjana.
Uloga akademske zajednice u profesionalnoj pripremi budućih učitelja // Perspektive cjeloživotnog obrazovanja učitelja i odgojitelja: Zbornik radova s međunarodnoga znanstveno-stručnog skupa / Bacalja, Robert (ur.).
Zadar : Sveučilište u Zadru, 2010. 24-34 (pozvano predavanje,domaća recenzija,objavljeni rad,znanstveni).
2. Šagud, Mirjana.
Odgojno – obrazovna praksa – mjesto kontinuiranog učenja odgajatelja // .
(pozvano predavanje,domaća recenzija,objavljeni rad,znanstveni).
3. Šagud, Mirjana.
Kompetetencije odgajatelja i suvremena odgojno - obrazovna praksa // Kompetencije i kompetentan učitelj / Babić, Nada (ur.).
Osijek : Sveučilište J.J. Strosmmayer, 2007. 119-125 (pozvano predavanje,međunarodna recenzija,objavljeni rad,znanstveni).
Znanstveni radovi u zbornicima skupova s međunar.rec.
1. Jurčević-Lozančić, Anka; Šagud, Mirjana; Konstadinović, Danijela.
Education and learning for the future : challenges and questions // School, Education and Learning for the Future / Jurčević-Lozančić, Anka ; Opić, Siniša (ur.).
Zagreb : Učiteljski fakultet, Sveučilište u Zagrebu., 2011. 137-145 (predavanje,međunarodna recenzija,objavljeni rad,znanstveni).
2. Šagud Mirjana.
Integrated Learning through Play // Modern Methodological Aspects / Bene, Annamaria (ur.).
Subotica : University of Novi Sad, Hungarian Language Teacher Training Faculty, 2010. 66-75 (predavanje,međunarodna recenzija,objavljeni rad,znanstveni).
Drugi radovi u zbornicima skupova s recenzijom
1. Petrović-Sočo, Biserka; Šagud, Mirjana.
Akcijsko istraživanje – kontinuirano mijenjanje i zajedničko izgrađivanje kurikula // Prema novom kurikulumu u odgoju i obrazovanju / Bacalja, Robert (ur.).
Zadar : Sveučilište u Zadru. Odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja, 2007. 93-102 (predavanje,domaća recenzija,objavljeni rad,znanstveni).
2. Slunjski, Edita; Šagud, Mirjana.
Književni sadržaji kao sastavnica poticajnog jezičnog okruženja predškolske djece // Učitelj – godišnjak Visoke učiteljske škole u Čakovcu.
2007. 119-128 (predavanje,domaća recenzija,objavljeni rad,znanstveni).
3. Šagud, Mirjana.
Evaluacija i samoevaluacija odgojno-obrazovne prakse // Pedagogija: prema cjeloživotnom obrazovanju i društvu znanja / Previšić, Vlatko ; Šoljan, Nikša Nikola ; Hrvatić, Neven (ur.).
Zagreb : Hrvatsko pedagogijsko društvo, 2007. 678-684 (predavanje,domaća recenzija,objavljeni rad,znanstveni).
4. Šagud, Mirjana; Slunjski, Edita.
Primjena portfolia u metodičkoj pripremi studenata // VII. dani Mate Demarina – prema suvremenoj školi / Šagud, Mirjana (ur.).
Petrinja : Visoka učiteljska škola u Petrinji, 2006. 89-98 (predavanje,domaća recenzija,objavljeni rad,znanstveni).
5. Petrović-Sočo, Biserka; Šagud, Mirjana.
Jaslice-zajednica koja uči // Zbornika radova Čakovec 2003. / Slunjski, Edita (ur.).
Čakovec : Zrinski, 2003. 19-22 (predavanje,domaća recenzija,objavljeni rad).
6. Petrović-Sočo, Biserka; Šagud, Mirjana.
Odgojitelj-refleksivni praktičar i pedagoška dokumentacija // Zbornik radova Čakovec 2001. / Varošanec, Lidija (ur.).
Čakovec : Knjigoplastika d.o.o., 2001. 19-24 (predavanje,domaća recenzija,objavljeni rad).
7. Petrović-Sočo, Biserka; Šagud, Mirjana.
Igra u predškolskoj ustanovi // Mirisi djetinjstva / Hicela, Ivon (ur.).
Split, 20002. 10-13 (predavanje,domaća recenzija,objavljeni rad).
Sažeci u zbornicima skupova
1. Šagud, Mirjana.
Suvremeno djetinjstvo i institucijski kontekst // 14. DANI MATE DEMARINA SUVREMENI IZAZOVI TEORIJE I PRAKSE ODGOJA I OBRAZOVANJA / Prskalo, Ivan ; Jurčević Lozančić, Anka ; Braičić, Zdenko (ur.). - Zagreb : Sveučilište u Zagrebu Učiteljski Fakultet , 2014. 374-374 (ISBN: 978-953-7210-72-4). / Prskalo, Ivan ; Jurčević Lozančić, Anka ; Braičić, Zdenko (ur.).
Topusko, Hrvastka, 29-30.05.2014. : Učiteljski fakultet Zagreb, 2014. 374-374 (predavanje,međunarodna recenzija,sažetak,znanstveni).
2. Šagud, Mirjana.
Playing – the media of understanding, interpretation and transformation of the immediate reality // .
(predavanje,međunarodna recenzija,sažetak,znanstveni).
3. Petrović-Sočo, Biserka: Šagud, Mirjana.
Institucijski predškolski kontekst i kako ga mijenjati // Dijete i djetinjstvo. Teorija i praksa predškolskog odgoja / Babić, Nada ; Irović, Stanislava (ur.).
Osijek : Sveučilište J.J. Strosmayera u Osijeku. Visoka učiteljska škola, 2002. 44-45 (predavanje,međunarodna recenzija,sažetak,stručni).
doc. dr. sc. Anton Vukelić
- Detalji
- Objavljeno Nedjelja, 20 Listopad 2013 22:01
Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Elektronička pošta: avukelic@ffzg.unizg.hr
Životopis
Obrazovanje i napredovanja u zvanju
1990. godine diplomirao na studiju sociologije na Filozofskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu
1990. godine izabran u znanstveno-nastavno zvanje mlađeg asistenta za stručno područje sociologija te zaposlen kao mlađi asistent na Fakultetu strojarstva i brodogradnje Sveučilišta u Zagrebu
1992. godine upisuje Poslijediplomski studij sociologije migracija pri Odsjeku za Sociologiju Filozofskog fakulteta u Zagrebu
1998. godine magistrirao s temom Stratifikacijski položaji etnonacionalnih grupa u Hrvatskoj
1998. godine izabran u znanstveno-nastavno zvanje asistenta za stručno područje sociologija te je u tom zvanju izabran u stalni radni odnosu na Fakultetu strojarstva i brodogradnje Sveučilišta u Zagrebu
2001. godine godine prijavljuje doktorsku disertaciju
2003. godine obranio doktorsku disertaciju pod naslovom Anomija pojedinih socijalnih grupa suvremenoga hrvatskog društva
2004. godine izabran u znanstveno nastavno zvanje višeg asistenta za znanstveno područje društvenih znanosti, polje sociologija te je u tom zvanju izabran u stalni radni odnos na Fakultetu strojarstva i brodogradnje Sveučilišta u Zagrebu
2008. godine izabran u znanstveno nastavno zvanje docenta za znanstveno područje društvenih znanosti, polje sociologija te je u tom zvanju izabran u stalni radni odnosu na Fakultetu strojarstva i brodogradnje Sveučilišta u Zagrebu
2008. godine zaposlen kao docent na Odsjeku za sociologiju Filozofskog fakulteta u Zagrebu
Nastavno i stručno iskustvo
Od 1990. - 2008. godine na Katedri za sociologiju Fakultetu strojarstva i brodogradnje predavao je kolegie Sociologija, Industrijska sociologija, Socijalna psihologija malih grupa.
Od 2008. godine na Odsjeku za Sociologiju Filozofskog fakulteta u Zagrebu predaje kolegij Hrvatsko društvo, a pri Centru za obrazovanje nastavnika na Filozofskom fakultetu u Zagrebu predaje kolegij Sociologija obrazovanja.
Popis relevantnih radova objavljenih u posljednjih pet godina
- Political Program at Croatian Public TV: The Socio-demographic Profiles of Viewers
u zborniku radova: 18th International Conference on Systems Research, Informatics and Cybernetics: Special Focus Symposium on 1st CISKS: Communication and Information Sciences in the Knowledge Society , Zagreb, 2006, 97-101
(koautorstvo sa K. Korenčić-Kampl i Lj. Bakić-Tomić)
- Media, Crime and Public
u zborniku radova: 18th International Conference on Systems Research, Informatics and Cybernetics: Special Focus Symposium on 1st CISKS: Communication and Information Sciences in the Knowledge Society , Zagreb, 2006, 108-112
(koautorstvosaLj. Bakić-Tomić iZ. Hubnikova)
- Zamor od politike: analiza trendova gledanosti političkih emisija na televiziji
u: Informatologija, 2007, Zagreb, 199-203
- Viški jezik i identitet
u zborniku radova Jezik i identiteti, HDPL, Zagreb-Split, 2007
(koautorstvo sa A. Pavlinom), 447-456.
- Psychological Anomie (Srole’s Scale) and the Unemployed in Croatian Society
u zborniku radova: 19th International Conference on Systems Research, Informatics and Cybernetics: Special Focus Symposium on 2. CISKS: Communication and Information Sciences in the Knowledge Society , Baden-Baden, 2007
(koautorstvo sa Z. Hubnikova i A. Hunjet)
- Social-Psychological Aspects of Communication with the Handicapped and Unemployed
u zborniku radova: 19th International Conference on Systems Research, Informatics and Cybernetics: Special Focus Symposium on 2. CISKS: Communication and Information Sciences in the Knowledge Society , Baden-Baden, 2007
(koautorstvo sa Z. Hubinkova i A. Wertag)
- Gender Aspects of Managerial Communication
u zborniku radova: 19th International Conference on Systems Research, Informatics and Cybernetics: Special Focus Symposium on 2. CISKS: Communication and Information Sciences in the Knowledge Society , Baden-Baden, 2007
(koautorstvo sa Lj. Bakić-Tomić i D. Pauknerova)
- Percepcija savjetnika Hrvatskog zavoda za zapošljavanje o ćimbenicima zapošljavanja nezaposlenih
u: Informatologija, 2008, Zagreb, 23-32
- Pritisak i zapošljavanje nezaposlenih osoba
u: Društvena istraživanja. 17 (2008) , 6; 1089-1108
- Teorije anomije
u zborniku radova: Conference Proceedings of Special Focus Symposiums on ICSKS: Information, Communication and Economic Sciences in the Knowledge Society , Zagreb, 2008
- Single aspects of job satisfaction among engineers
u zborniku radova:Pre-conference proceedings of the Special Focus Symposium on 6th CIESKS: Communication, Information and Economic Science in Knowledge Society, Baden-Baden, July 28-29, 2008 : 20th International Conference on Systems Research, Informatiocs and Cybernetics, (July 24th -30th, 2008, Baden-Baden)
(koautorstvo sa Štefanić, Nedeljko; Hubinkova, Zuzana)
prof. dr. sc. Vesna Vlahović-Štetić
- Detalji
- Objavljeno Nedjelja, 20 Listopad 2013 22:01
Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Elektronička pošta: vvlahovi@ffzg.unizg.hr
Životopis
Rođena je 1959. godine u Zagrebu gdje je završila osnovnu školu i gimnaziju. Studij psihologije na Odsjeku za psihologiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu završila je 1982. godine. Na istom fakultetu magistrirala je 1986. a doktorirala 1996. godine.
Od 1982. do 1987. zaposlena je kao asistent na Odsjeku za psihologiju Filozofskog fakulteta u Zadru. Asistent na Odsjeku za psihologiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu postala je 1987. godine, 1996. izabrana je u višeg asistenta, 1998 u docenta, 2001. godine u izvanrednog, 2007. godine u redovitog profesora, a 2012 u redovitog profesora u trajnom zvanju.. Od 2000. godine predstojnica je Katedre za školsku psihologiju.
Na studiju psihologije održava nastavu iz kolegija Psihologija obrazovanja – učenje i poučavanje, Psihologija obrazovanja nadarenih učenika, Psihologija učenja i poučavanja matematike i Metodika nastave psihologije te je nositeljica kolegija Metodički praktikum. U okviru Doktorskog studija psihologije vodi modul iz psihologije obrazovanja i kolegij Kognitivni modeli učenja i poučavanja matematike. Sudjeluje u izvođenju poslijediplomske nastave na Doktorskom studiju glotodidaktike Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu i Poslijediplomskome specijalističkom studiju iz supervizije psihosocijalnog rada Studijskog centra socijalnog rada Pravnog fakulteta u Zagrebu.
Osim nastave na Sveučilištu držala je brojne edukacije za učitelje, ravnatelje, stručne suradnike u školama, predavače CARnet-a, sveučilišne asistente i nastavnike.
Bila je voditeljica i suradnica na više znanstvenih projekata. Trenutno je voditeljica znanstvenog projekta Psihološki faktori učenja matematike: uradak, strategije, motivacija i stavovi i programa Psihološki čimbenici uspješnog učenja. Objavila je četrdesetak znanstvenih i stručnih radova, te je koautor ili urednik pet knjiga (od kojih je jedna sveučilišni udžbenika a jedna sveučilišni priručnik). Izlagala je znanstvene radove na tridesetak znanstvenih skupova u zemlji i inozemstvu.
Sudjelovala je u brojnim stručnim projektima nevladinih udruga, UNICEF-a i Agencije za odgoj i obrazovanje. Članica je Društva psihologa Hrvatske, European Association for Research on Learning and instruction (EARLI) i International School Psychology Association (ISPA).
Popis radova objavljenih u posljednjih pet godina (2007. – 2012. godina)
Pavlin-Bernardić, N., Vlahović-Štetić, V. i Arambašić, L. (2008) Children's solving of mathematical word problems: The contribution of working memory. Review of Psychology, 15(1-2), 35-43
Rovan, D. i Vlahović-Štetić, V. (2008). Self-concept of high school students with various level of mathematical giftedness. Studia Psychologica, 50(2), 169-178.
Rovan, D., Pavlin-Bernardić, N. i Vlahović-Štetić, V. (2009). Imaju li medvjedići jednak broj bombona? Konceptualno razumijevanje osnovnih svojstava zbrajanja. Suvremena psihologija, 12(1) 1, 99-118.
Vlahović-Štetić, V. (2008). Teorijski pristupi darovitosti. U: V. Vlahović-Štetić (ur.), Daroviti učenici: teorijski pristup i primjena u školi (Drugo dopunjeno i izmijenjeno izdanje), 13-22. Zagreb: Institut za društvena istraživanja u Zagrebu.
Vlahović-Štetić, V. (2009). Matematika za život. Dijete, škola, obitelj, 24, 2-5.
Vlahović-Štetić, V., Pavlin-Bernardić, N. i Rajter, M. (2010). Illusion of linearity in geometry: Effect in multiple-choice problems. Mathematical Thinking and Learning, 12(1), 54-67.
Vlahović-Štetić, V. (ur.) (2008). Daroviti učenici: teorijski pristup i primjena u školi (Drugo dopunjeno i izmijenjeno izdanje). Zagreb: Institut za društvena istraživanja u Zagrebu.
Vizek Vidović, V. i Vlahović-Štetić, V. (2007). Modeli učenja odraslih i profesionalni razvoj. Ljetopis socijalnog rada, 14(2), 283-310.
Pavlin-Bernardić, Nina, Vlahović-Štetić, Vesna, MišuracZorica, Irena (2010). Studentskii
učiteljskistavoviiuvjerenjaomatematici. Odgojne znanosti. 12, 2; 385-397.
Pavlin-Bernardić, Nina; Rovan Daria; Vlahović-Štetić, Vesna (2011). Kad u matematici „više“
zapravo znači „manje“: Analiza uspješnosti u rješavanju problemskih zadataka usporedbe.
Psihologijske teme. 20, 1; 115-130.
Paić-Antunović, Jelena; Vlahović-Štetić, Vesna (2011). The effect of feedback on the intensity of the illusion of linearity in high-school student's solving of geometry problems. Review of psychology. 18, 1; 21-30
Popis radova koji nastavnika kvalificiraju za izvođenje nastave
Miljević-Riđički, R., Miljković, D., Pavličević-Franić, D., Rijavec, M., Vizek Vidović, V., Vlahović-Štetić, V. i Zarevski, P. (2000) Učitelji za učitelje. Zagreb: IEP d.o.o.
Miura, I.T., Okamoto,Y., Vlahović-Štetić, V., Kim, C. i Han, J.H. (1999). Language supports
for children's understanding of numerical fractions:Cross-national comparisons. Journal of Experimental Child Psychology, 74, 356-365.
Silić, B., Vlahović-Štetić, V.,Slaviček, M. (1999.). Identifikacijaintelektualnonadarenih
učenikanatemeljurezultatatestaiprocjenaučitelja, Napredak, 140, 3, 319-329.
Vizek Vidović, V., Rijavec, M., Vlahović Štetić, V. i Miljković D. (2003). Psihologija obrazovanja. Zagreb: IEP.
VizekVidović V., Vlahović-Štetić V., Arambašić L., SlavičekM., (1997.). Konativnei
emocionalnekarakteristikematematičkinadarene iprosječnosposobnedjece, Društvenaistraživanja, 6,4-5(30-31), 619-634.
VizekVidović, V., Vlahović-Štetić, V., Petrak, O. (1999.). Nekemetrijskekarakteristike
Skalezaprocjenuponašanjaučenikaurazredu, Hrvatskarevijazarehabilitacijskaistraživanja, 35,1, 51-61.
Vlahović-Štetić, V. (1999). Word problem solving as a function of problem type, situational
contextand drawing, Studia Psychologica, 41, 49-62.
Vlahović-Štetić, V.(2002.). Teorijedarovitostiinjihovoznačenjeza školskupraksu.
Poticanjedarovite djeceiučenika, Zagreb:HPKZ
Vlahović-Štetić, V.(ur.).(2008). Daroviti učenici: teorijski pristup i primjena u školi. Zagreb: Institut za društvena istraživanja.
Vlahović-Štetić V., Kovačić S. (1999.). Kognitivnareprezentacijabrojevaudjece
različitedobi, Društvenaistraživanja, 4 (42), 563-577.
Vlahović-Štetić, V. i Miura I.T. (1995.). Cognitive representationof number and understanding of place value: First graders in Croatia and the United States. Review of Psychology, 2, 23-28.
Vlahović-Štetić, V. i Vizek Vidović, V. (1998) Kladim se da možeš..., - psihološki aspekti početnog poučavanja matematike. Zagreb: Udruga roditelja "Korak po korak".
Vlahović-Štetić, V., Vizek Vidović, V. i Arambašić L. (1999). Motivational characteristics in mathematical achievement; A study of gifted high-achieving, gifted underachieving and non-gifted pupils. High Ability Studies, 10, 37-49.
Vlahović-Štetić, V., VizekVidović, V., Arambašić, L., Miharija, Ž. (1995.). PriručnikzaTest
spremnostiza školu, NakladaSlap, Jastrebarsko.
prof. dr. sc. Gordana Varošanec-Škarić
- Detalji
- Objavljeno Nedjelja, 20 Listopad 2013 22:00
Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Elektronička pošta:
Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite.
Životopis
Dr.sc. Gordana Varošanec-Škarić rođena je 7. ožujka 1959. godine u Gospiću. Osnovnu školu i gimnaziju općeg smjera završila je u Zagrebu. Diplomirala je smjer dramaturgije na Akademiji za kazalište, film i televiziju u Zagrebu 1984. godine i stekla zvanje diplomiranog dramaturga. Također je diplomirala komparativnu književnost i fonetiku na Filozofskom fakultetu u Zagrebu 1986. godine i stekla zvanje profesora komparativne književnosti i fonetike. Magistrirala je na smjeru komunikologije na zajedničkom Poslijediplomskom studiju informacijskih znanosti Sveučilišta u Zagrebu 1993. godine u Varaždinu, obranivši radnju pod naslovom Dinamika konotacijskih vrijednosti temeljnih političkih pojmova. Doktorirala je na Filozofskom fakultetu u Zagrebu 1998. godine, disertacijom iz područja humanističkih znanosti, znanstveno polje jezikoslovlje pod naslovom Zvučne osobine ugode glasa.
Od 1988. do 1993. godine radila je kao mladi istraživač na znanstveno-istraživačkim projektima na Fakultetu političkih znanosti i Filozofskom fakultetu u Zagrebu. Godine 1994. izabrana je za asistenticu u Odsjeku za fonetiku Filozofskog fakulteta u Zagrebu, 1998. godine za višu asistenticu, 2000. docenticu a 2005. godine za izvanrednu profesoricu na Katedri za estetsku fonetiku i ortoepiju hrvatskog jezika, u kojem svojstvu se nalazi i sada. Predaje Ortofoniju, Scenski govor, Ortoepiju hrvatskog jezika, Govor masovnih medija, Neverbalnu komunikaciju, Metodiku govora u elektroničkim medijima i Govorništvo za nastavnike. Na Doktorskom studiju lingvistike predaje Forenzičku fonetiku. Osim na matičnom Odsjeku predavala je ili predaje fonetske kolegije studentima Akademije dramskih umjetnosti, Muzičke akademije, Fakulteta političkih znanosti, Studija Mediji i društvo Sveučilišta u Dubrovniku i Studija glume i lutkarstva Sveučilišta u Osijeku a predaje i studentima Filozofskog fakulteta u Ljubljani.
Do sada je objavila jednu knjigu i po tridesetak znanstvenih radova i stručnih radova. Urednica je triju zbornika znanstvenih radova i dvaju zbornika sažetaka sa znanstvenih skupova.
Sudjelovala je na dvadesetak međunarodnih i domaćih znanstvenih skupova s tridesetak izlaganja a sama je organizirala dva znanstvena skupa s međunarodnim sudjelovanjem.
Bila je istraživač na projektima o hrvatskoj prozodiji i o hrvatsko-slovenskim fonetskim dodirima u okviru hrvatsko-slovenskih bilateralnih projekta, a glavni je istraživač bila na tri projekta MZOŠ RH o glasu i forenzičkoj fonetici. Članica je domaćih i međunarodnih znanstvenih i strukovnih udruga.
Dr. sc. Gordana Varošanec-Škarić, u okviru stručne djelatnosti, surađivala je kao fonetičar na HRT-u, sudjelovala je u radu Govorničke škole za darovite srednjoškolce, koje je sada i voditeljica, održala je nekoliko radionica o glasu i govoru te niz javnih predavanja iz područja fonetike u različitim strukovnim udrugama i ustanovama. Bila je voditeljica Odjela za fonetiku Hrvatskoga filološkog društva (2000-2008.), članica uredništva časopisa Govor i njegova je tajnica od 2003. godine.
Bila je pročelnica Odsjeka za fonetiku Filozofskog fakulteta u Zagrebu i članica Fakultetskog vijeća (2000.- 2002.), i niza stručnih i upravnih tijela Odsjeka i Fakulteta, a sada je predstojnica Katedre za ortoepiju hrvatskog jezika.
Popis radova objavljenih u posljednjih pet godina (2005. – 2010. godina)
1. Varošanec-Škarić, G. (2005). Timbar . Zagreb: FF press, 278 stranica.
2. Varošanec-Škarić, G. (2006). Vibrato školovanih muških pjevačkih glasova. Govor - časopis za fonetiku. XXIII, 2; 97-121.
3. Varošanec-Škarić, G.; Bićanić, J. (2007). A comparison of indices of difference and similarity, based on LTASS and tested on voices in real forensic case in controled conditions. Procedings of 16th International Congress of Phonetic Sciences / Trouvain, Jurgen ; Barry, William J. (ur.). Saarbrucken : Pirrot GmbH, Dudweiler, 2085-2088.
4. Varošanec-Škarić, G. i Horga, D. (urednici). (2007.) Istraživanja govora – knjiga sažetaka 6. znanstvenoga skupa s međunarodnim sudjelovanjem. Zagreb: Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu i HFD.
5. Varošanec-Škarić, G.; Stanković, D.; Šafarić, I. (2008).
Prepoznavanje poznatih glasova studenata fonetike u normalnom govoru, normalnom filtriranom, prikrivenom i prikrivenom filtriranom govoru. Govor - časopis za fonetiku. XXV, 2; 143-170.
6. Varošanec-Škarić, G. (2008). Verifikacija govornika u forenzičnoj fonetici. Govor- časopis za fonetiku. XXV, 1; 31-44.
7. Varošanec-Škarić, G. (2008). Acoustics characteristics of voice and vocal care in acting and other students. Clinical Linguistics and Phonetics. 22; 881-889.
8. Varošanec-Škarić, G.; Kišiček, G. (2009) Izvanjske indeksikalne osobine govornika varaždinskoga i osječkoga govora. Suvremena lingvistika. 1. 67; 109-125.
9. Varošanec-Škarić, G.(2011). Fonetska njega glasa i izgovora. Zagreb: FF press.
Popis radova koji nastavnika kvalificiraju za izvođenje nastave
- Varošanec, G. (1988). Čija je mora “Mora”? (T. Bakarić: “Mora”). Novi prolog, 8-9, 215-223.
- Varošanec-Škarić, G. (1989). Neborci u agonu (Miroslav Krleža: “U agoniji”). Novi prolog, 12-13, 173-176.
- Varošanec- Škarić, G. (1993). Evgenij Kumičić: Govori. Govor/Speech, X, 2, 87-93.
- Varošanec-Škarić, G. (1993). Politička zbilja projicirana u Galileo prostor. Govor/Speech, X, 1, 51-87.
- Varošanec-Škarić, G. (1994). Glasovi radiotelevizijskih spikera na temelju njihova dugotrajnoga prosječnoga spektra. Govor/Speech, XI, 1, 27-40.
- Škarić, I. i Varošanec-Škarić, G. (1994). Skupna slika govora Hrvatske televizije. Govor/Speech, XI, 2, 1-12.
- Škarić, I. i Varošanec- Škarić, G. (1994). Ocjene televizijskih govornika. Govor/Speech, XI, 1, 1-9.
- Varošanec-Škarić, G. (2000). Proksemika glumačkoga govora. Zbornik (ur. K. Podbevšek i T. Gubenšek): Kolokvij o umetniškem govoru, Ljubljana: Univerza v Ljubljani, Akademija za gledališče, radio, film in televizijo, str. 46-56.
- Varošanec - Škarić, G. (2000). Vježbe za glas i izgovor. Logopedsko društvo Štajerske regije, Maribor, Slovenija.
- Varošanec-Škarić, G. (2005). Timbar . Zagreb: FF press.
- Varošanec-Škarić, G.(2011). Fonetska njega glasa i izgovora. Zagreb: FF press.