Redoviti studij - Studijski program - Silab - Primjena računala u nastavi jezika
- Detalji
- Objavljeno Utorak, 30 Rujan 2014 07:35
Naziv kolegija: Primjena računala u nastavi jezika
Nositelj: prof. dr. sc. Sanja Seljan
Izvođači: Sanja Seljan, Ivan Dunđer
ECTS-bodovi: 4
Jezik: hrvatski
Trajanje: 1 semestar
Status: izborni
Oblik nastave : 15+0+15
Uvjeti: nema uvjeta
Ispit: pismeni/usmeni
Sadržaj:
Predmet pretpostavlja kombinaciju teorije, evaluacije postojećih sustava, praktične i metodičke primjene informatičke tehnologije u nastavi jezika. Teorijski dio obuhvaća razvoj područja primjene računala u nastavi jezika, primjenu tehnologije u poticanju razvoja četiri jezične vještine, dizajn i evaluaciju softvera, ulogu multimedije, kriterije za evaluaciju alata i programa za učenje jezika. Praktičan dio nastave slijedi predavanja te obuhvaća primjenu različitih elektroničkih izvora kojima se razvijaju praktične vještine neovisno o jeziku (primjena Internet izvora, edukativni programi, specijalni i zabavni softver, autorski alati, alati za obradu jezika, elektronski rječnici i programi za prevođenje) koji se mogu integrirati u nastavu jezika kao nadogradnja na klasičan oblik nastave. Kroz seminarski rad studenti će samostalno ili u paru prezentirati mogući oblik nastave jezika s primjenom računala, rezultate istraživanja postojećih elektronskih izvora ili izrađenu vlastitu web stranicu namijenjenu učenju jezika s ugrađenim kulturološkim elementima.
Cilj:
Cilj je kolegija upoznati studente s područjem primjene računala u nastavi jezika koje obuhvaća teoriju i povijesni razvoj, evaluaciju multimedijskih sustava, kritički odabir izvora, praktičnu primjenu i integraciju s tradicionalnim modelima poučavanja jezika. Kroz teorijski dio (razvoj, pristupni, uloga ICT, hibridni model učenja, razvoj novih znanja i vještina, uloga, autorski alati, uloga multimedije, kriteriji za evaluaciju) studenti će steći znanja vezana za ulogu tehnologije u nastavi jezika. Kroz samostalne vježbe koje slijede predavanja, studenti će praktično koristiti stečeno znanje, te provoditi evaluaciju postojećih izvora. Kroz seminarski rad studenti će, prema vlastitim interesima, samostalno ili u paru prezentirati određeno područje vezano uz kolegij. Primjena hibridnog modela, odnosno primjena tehnologije kao komplementarnog pristupa tradicionalnom modelu, temeljni je princip navedenog kurikuluma.
Način izvođenja nastave:
- klasično i primjenom sustava za e-učenje
- Predavanja – teorijski dio
- Vježbe – kroz samostalne zadatke
- Seminar – kroz samostalni ili timski rad
Ocjenjivanje:
– Pohađanje nastave 10%
– Izvršeni zadaci na vježbama 10&
– Seminarski rad 20%
– Pismeni/ usmeni 60%
Obvezna literatura: (na Omegi, u knjižnici Odsjeka, u Zavodu) :
1. Seljan, Sanja; Berger, Norbert; Dovedan, Zdravko. Computer-Assisted Language Learning (CALL). Proceedings of the 27th International Convention MIPRO 2004: MEET+HGS. Rijeka: Liniavera, 2004. pp. 262-266
2. Information and Communications Technology for Language Teachers. http://www.ict4lt.org/en/index.htm
3. Warschauer M. Computer-assisted language learning: an introduction. Multimedia language teaching, Tokyo: Logos International.
4. Ksenija Klasnic, Jadranka Lasic-Lazic; Sanja Seljan. Quality Metrics of an Integrated E-Learning System – students’ perspective / E-learning experiences and future / Safeeullah Soomro (Ed.), INTECH, 2010. ISBN: 978-953-307-092-6 pp.71-93. Available from:
5. Dovedan, Zdravko; Seljan, Sanja; Vučković, Kristina. Multimedia in Foreign Language Learning. Proceedings of the 25th International Convention MIPRO 2002: MEET + MHS. Rijeka: Liniavera, 2002. pp. 72-75
6. Cetinić, Ana; Seljan, Sanja. Evaluation of Classroom-based Online Multimedia Language Assessment // Proceedings of the International Conference "Future of Education". Milano, Italy : Simonelli Editore, 2011. 76-81
7. Seljan, S; Banek Zorica, M; Špiranec, S; Lasić-Lazić, J. CALL (Computer-Assisted Language Learning) and Distance Learning. Proceedings of the 29th International convention MIPRO 2006. Rijeka: Hrvatska udruga za informacijsku i komunikacijsku tehnologiju, 2006.
8. Fučkan Držić, B.; Seljan, S.; Mihaljević Džigunović, J.; Lasić, Lazić, J.; Stančić, H. Teaching English for Special Purposes Aided by E-learning Platform. The International Journal of Excellence in e-Learning. // International Journal of Excellence in eLearning. 4 (2011) , 1; http://journals.hbmeu.ae/Pages/Issues.aspx?JID=6&IID=46.
Dopunska literatura:
1. Lyle. B. Bachman. Statistycal Analyses for Language Assessment. Cambridge University Press, 2004.
2. Directorate General of Education and Culture: Impact of ICT on the Teaching of Foreign Languages and on the Role of Teachers of Foreign Languages.
3. Seljan, Sanja i Gaspar, Angelina (2009). Primjena prevoditeljskih alata u EU i potreba za hrvatskim tehnologijama. U: Granic, Jagoda (ur./ed.). Jezicna politika i jezicna stvarnost / Language Policy and Language Reality. Zagreb: HDPL, 617-625
4. Seljan, Sanja et al.Computational Language Analysis: Computer-Assisted Translation and e-Language Learning. Zagreb: Zavod za informacijske studije, Odsjek za informacijske i komunikacijske znanosti, Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, 2012. ISBN broj je 978-953-175-420-0 V+360 str. (odabrana poglavlja)
5. Wenli Tsou, Weichung Wang, Yenjun Tzeng. Applying a multimedia storytelling website in foreign language learning. Computers & Education 47(1), 2006. pp. 17-28
6. Samuel R. H. Joseph, Maria Uther. Mobile Devices for Language Learning: Multimedia Approaches. Research and Practice in Technology Enhanced Learning (1), 2009. Pp. 7-32.
7. INSET training materials for teachers of Modern Foreign Languages, 2009.
8. Davies, Graham. Free resources and articles on CALL. http://www.camsoftpartners.co.uk/freestuff.htm
9. Language Learning and Technology http://llt.msu.edu/default.html
10.EuroCALL http://www.eurocall-languages.org/
11.Davies, Graham. Free resources and articles on CALL. http://www.camsoftpartners.co.uk/freestuff.htm
12.Computer-Assisted Language Learning http://www.tandfonline.com/toc/ncal20/current
13.Internet Resources for Language Teachers and Learniners. http://www.fredriley.org.uk/call/langsite/
Redoviti studij - Studijski program - Silab - Modeli obrazovanja učitelja
- Detalji
- Objavljeno Utorak, 30 Rujan 2014 07:35
.
Redoviti studij - Studijski program - Silab - Inteligencija
- Detalji
- Objavljeno Utorak, 30 Rujan 2014 07:34
Ime nastavnika: Dr. sc. Krunoslav Matešić, docent
Status kolegija: Izborni (Nije namijenjeno studentima Odsjeka za psihologiju i Odsjeka za
pedagogiju)
Oblik nastave: predavanja (1 sat), seminari (1sat)
ECTS bodovi: 4
Sadržaj kolegija:
1. Određenje pojma.
2. Povijesni pregled pokušaja mjerenja inteligencije do pojave Alfreda Bineta.
3. Eugenika i odustajanje od antropometrijskih pristupa mjerenju inteligencije.
4. Psihometrijske odlike testova općenito, kao i testova inteligencije.
5. Modeli strukture ljudskog intelekta I. dio
6. Modeli strukture ljudskog intelekta II. dio
7. Modeli emocionalne inteligencije.
8. Rasprava koja traje: Naslijeđe ili okolina?
9. Razvoj inteligencije tijekom života. Superiorna intelektualna nadarenost.
10. Povijesni pristupi mentalnoj retardaciji.
11. Kategorizacija mentalno retardiranih osoba.
12.Odnos inteligencije i osobina ličnosti.
13.Mjerenje inteligencije u svijetu i u Hrvatskoj.
14. Sažeti pregled različitih gledišta u svezi s inteligencijom.
Ciljevi:
Inteligencija je najmasivniji prediktor školskog i životnog uspjeha. Ova činjenica može biti
posebno zanimljiva studentima profesorskih smjerova. Studenti koji upišu ovaj kolegij mogu
steći osnovna znanja o inteligenciji i najvažnijim temama koje se uz nju vezuju. Bit će pokazani i
najvažniji primjeri testova, odnosno demonstrirat će se postupci testiranja inteligencije.
Način polaganja ispita: pismeni
Obvezna literatura:
K. Matešić: Inteligencija (Nastavnički modul). Omega, Filozofski fakultet, Zagreb 2010.
P. Zarevski: Struktura i priroda inteligencije, Naklada Slap, Jastrebarsko, 2002.
Dopunska literatura:
Američka psihijatrijska udruga: DSM-IV, Dijagnostički i statistički priručnik za duševne
poremećaje. Naklada Slap, Jastrebarsko, 1996. (Poglavlje o mentalnoj retardaciji)
D. Hothersal: Povijest psihologije. Naklada Slap, Jastrebarsko, 2002. (Poglavlje o inteligenciji)
H. Gardner, M.L. Kornhaber, W.K. Wake: Inteligencija, različita gledišta. Naklada Slap,
Redoviti studij - Studijski program - Silab - Informacijske tehnologije u obrazovanju
- Detalji
- Objavljeno Utorak, 30 Rujan 2014 07:34
.
Redoviti studij - Studijski program - Silab - Govorništvo za nastavnike
- Detalji
- Objavljeno Utorak, 30 Rujan 2014 07:33
NOSITELJ: dr. sc. Gordana Varošanec-Škarić
IZVODITELJI: Ines Carović, asistentica
JEZIK: hrvatski
STATUS: izborni
OBLIK NASTAVE: 1 S, 1 V
ECTS: 4
UVJETI: upisan diplomski studij - nastavničko usmjerenje
Cilj kolegija: Pripremiti buduće nastavnike za sve izazove njihovog zanimanja koje je
izrazito govorno. Studenti će tijekom seminara i vježbi dobiti potrebna znanja i upute za
uspješnije govorno djelovanje u sklopu svoje profesije. Nastavnici fonetičari će im,
između ostaloga, pomoći da osvijeste izgovorna odstupanja od standarda ili izgovorne
mane kao i ukazati na važnost zdravoga i ugodnog glasa. Posebna pozornost posvetit će
se monološkim i dijaloškim govornim vrstama potrebnim za nastavničko zanimanje.
Uvježbavat će se govori u instruktivnoj strategiji, slušanje i procjena tih govornih
nastupa, sastavljanje i izvođenje svečanih prihodnih govora, organiziranje, vođenje i
sudjelovanje na sastanku.
Sadržaj kolegija: Opis obilježja monoloških i dijaloških govorničkih vrsta (predavanja,
referati, prigodni govori, debata, razgovori, grupno govorno rješavanje problema).
Govorničke strategije. Organiziranje govora prema klasičnim kanonima. Govornička
argumentacija. Vještina pažljivoga i kritičkog slušanja. Izražajnost u izvedbi. Postizanje
govorne glatkoće. Umješna uporaba sugovornih znakova. Vještina govorenja uz pomoć
bilježaka, folija i drugih medija koji se koriste u nastavi, tj. odnos pripremljenoga teksta i
govorne izvedbe. Usvajanje pravila slušačkoga i govornog bontona. Razvijanje općih i
specifičnih kompetencija. Studentske obaveze: redovito pohađanje nastave te izvršavanje obaveza: održati govornu
improvizaciju, dva govora monološke forme, pripremiti se i sudjelovati u dvije dijaloške
govorničke forme, napisati analizu govorničke forme po izboru, kritički sudjelovati u
ocjenjivanju izvedbe kolega. Za dobivanje potpisa i pozitivne ocjene studenti su dužni
održati barem jedan govor monološke forme, jedan govor dijaloške vrste te govornu
improvizaciju.
Ispit: ocjenu iz kolegija studenti dobivaju na temelju izvršavanja obaveza i aktivnosti na
seminarima i vježbama i to prema sljedećoj skali;
o dolasci na seminare i vježbe donose maksimalno 10% ocjene (5% seminar i 5% vježbe)
o kolokvij – 40% ocjene (20% 1. kolokvij, 20% 2. kolokvij)
o govorna improvizacija – 5%
o monološka govornička forma – 15%
o svečani prigodni govor – tekst i izvedba – 10%
o dijaloška govornička forma – 10%
o ocjene govornih izvedbi na vježbama – 10%
Raspored rada
1. tjedan
Seminar: Definiranje te utvrđivanje karakteristika javnoga govora i njegovog odnosa s
privatnim. Definira se retorika i objašnjavaju se različite govorničke vrste (monološke i
dijaloške). Ukazuje se na važnosti učenja govorništva i stjecanja govorničkih vještina.
Vježbe: Predstavljanje i upoznavanje studenata – osvještavanje razlike između javnog i
privatnog govorenja. Podjela tema seminarskih radova te upoznavanje studenata s
obavezama tijekom kolegija.
2. tjedan
Seminar: Kompozicija govora - retorička shema: osnova dobrog govora Početno
dizajniranje govora: određivanje središnje misli i cilja govora. Vježbe: Gledanje snimaka govora i upoznavanje s upitnikom za procjenu govorne
izvedbe. Utvrđivanje kriterija za ocjenjivanje. Praćenje kompozicije govora i
osvještavanje pojedinih dijelova kompozicije.
3. tjedan
Seminar: Upućivanje na elemente analize glasa i izgovora. Vježbe za glas i izgovor.
Vježbe: Improvizacija. Snimanje govornih nastupa.
4. tjedan
Seminar: Početno dizajniranje govora 2 – strategije. Upoznavanje s različitim
strategijama govora i utvrđivanje karakteristika svake od njih. Primjeri za svaku strategiju
Vježbe: Govorna izvedba 1. Održavanje studentskih seminara prema prethodno
dogovorenim temama (dva seminarska izlaganja i dvije analize izlaganja), komentiranje
seminarskih uz osvrt na obrazac za procjenu izvedbe.
5. tjedan
Seminar: Upoznavanje s elementima profila publike i prilagodbe govora te izbora
strategije prema utvrđenom profilu publike.
Vježbe: Govorna izvedba 2. Održavanje studentskih seminara prema prethodno
dogovorenim temama, komentiranje seminarskih. Obrazlaganje i komentiranje govornih
statusa.
6. tjedan
Seminar: Upoznavanje s osnovama argumentacije u govoru s posebnim naglaskom na
definiciju pojmova. Studenti se upoznaju s dijelovima definicije i različitim vrstama
definicije.
Vježbe: Govorna izvedba 3. Održavanje studentskih seminara prema prethodno
dogovorenim temama, komentiranje seminarskih. Obrazlaganje i komentiranje govornih
statusa. Uvježbavanje definiranja pojmova. 7. tjedan
Seminar: Studenti osvještavaju važnost logike u govoru. Slušaju primjere logičnog i
nelogičnog govora i bilježe informacije. Logičke veze: indukcija, dedukcija, analogija,
znakovi i uzročno posljedične veze.
Vježbe: Govorna izvedba 4. Održavanje studentskih seminara prema prethodno
dogovorenim temama, komentiranje seminarskih. Obrazlaganje i komentiranje govornih
statusa.
8. tjedan
Seminar: Faze pripreme govora.
Vježbe: Govorna izvedba 5. Održavanje studentskih seminara prema prethodno
dogovorenim temama, komentiranje seminarskih. Obrazlaganje i komentiranje govornih
statusa.
9. tjedan
Seminar: Studenti se upoznaju s elementima kritičkog slušanja govora, s osnovama
govornoga i slušačkoga bontona.
Vježbe: Govorna izvedba 6. Održavanje studentskih seminara prema prethodno
dogovorenim temama, komentiranje seminarskih. Obrazlaganje i komentiranje govornih
statusa.
10. tjedan
Seminar: Studenti se upoznaju s osnovama sugovorne komunikacije. Upoznaju se s
vrstama neverbalnih znakova i njihovim tumačenjem, posebno s proksemičkim
znakovima.
Vježbe: Govorna izvedba 7. Održavanje studentskih seminara prema prethodno
dogovorenim temama, komentiranje seminarskih. Obrazlaganje i komentiranje govornih
statusa. 11. tjedan
Seminar: Studenti se upoznaju s različitim vrstama prigodnih govora (zdravice, govori
zahvale prilikom dodjele nagrada, pozdravni govori…). Uče što dobar prigodni govor
mora, a što ne smije imati.
Vježbe: Bilješke i mediji. Studenti se upoznaju s tehnikama vođenja bilježaka te
primjenom medija. Upućuje ih se na prikladno korištenje medija imajući na umu količinu
informacija u poruci koju prenose. Daju se praktični savjeti za izradu prezentacija.
12. tjedan
Seminar: Upoznavanje s dijaloškim govorničkim vrstama – debata. Studenti se upoznaju
s elementima i dijelovima debate, ulogama u debati te različitim vrstama debatiranja.
Studenti osmišljavaju teze debata koje bi primijenili u nastavi.
Vježbe: studenti se okušavaju u izvođenju prigodnih govora
13. tjedan
Seminar: Upoznavanje s dijaloškim govorničkim vrstama – sastanak. Studenti se
upoznaju s različitim vrstama sastanka i pravilima vođenja sastanka. Uče se kako
pripremiti i voditi sastanak da bi on bio što učinkovitiji. Na satu se improvizira sastanak
(sastanak razrednika u izvanrednoj situaciji i sl.)
Vježbe: studenti se uvježbavaju u debatiranju. Očekuje se da na vježbe dođu s
pripremljenom argumentacijom
14. tjedan
Seminar: Studenti se upoznaju s karakteristikama dobroga govornoga stila te se
upozoravaju na najčešće jezične i govorne pogreške koje se javljaju u javnome govoru.
Također se upoznaju s karakteristikama govorne elegancije. Uče modalne izraze i važnost
njihove primjene u govoru.
Vježbe: studenti se okušavaju u sudjelovanju na sastanku. 15. tjedan
Seminar: kolokvij
Vježbe: evaluacija nastavnika i predmeta
Popis obvezne literature:
Škarić, I. (2000) Temeljci suvremenoga govorništva, Zagreb, Školska knjiga
Petrović, G. (1988) Logika, Školska knjiga, Zagreb
Neill, S. (1994). Neverbalna komunikacija u razredu. Zagreb: Educa.
Popis dopunske literature:
Literatura iz koje preporučujemo da se rade referati i ona literatura koju koristimo za
pripremu nastave.
Aristotel (1989) Retorika, Zagreb, Naprijed
Gračanin, Đ. (1968) Temelji govorništva, Nadbiskupski duhovni stol
Kvintilijan M.F. (1985) Obrazovanje govornika, Sarajevo, Veselin Masleša
Nelson, Paul E.; Peason, Judy, C. (1996) Confidence in Public Speaking. Sixth Edition.
Times Mirror Higher Education Group, Inc., Boston
Osborn, Michael; Osborn, Suzanne (1997) Public Speaking. Third Edition. Houghton
Mifflin Company, Boston-New York
Pease, A. (1991) Govor tijela, Založba Mladinska knjiga, Ljubljana-Zagreb
Schopenhauer, A. (1985) Eristička dijalektika, Bratstvo-Jedinstvo, Novi Sad
Škarić, I.; Ivas, I. (ur.) Razgovori o retorici.
Weston, A. (1992.) A Rulebook of Arguments (second edition), Hackett Publishing
Company, Indianapolis/Cambridge
Zadro, I. (ur.) (1999) Glasoviti govori, Zagreb, Naklada Zadro
.